تولید رک و تجهیزات پسیو شبکه

شرکت مهنا گستر آریا آماده پذیرش سفارش طراحی و ساخت انواع رک های شبکه، رک های دیواری و رک های ایستاده در ابعاد مختلف و ساخت انواع قطعات رک از جمله پچ پنل، سینی رک، ریل و .. می باشد.
رک ها و کابنت های سفارشی رک هایی هستند که کاربردها و ابعاد منحصر به فردی دارند. ساخت این رک ها نیازمند بهره گیری از فرآیند های پیشرفته ورق کاری و ساخت محفظه های فلزی سفارشی توسط متخصصین مجرب می باشد. شرکت مهنا گستر آریا با استفاده از پیشرفته ترین ابزار ها و روش های مهندسی و طراحی نرم افزاری در زمینه ساخت سفارشی رک و تمامی قطعات آن به مشتریان در زمینه طراحی و ساخت رک کمک می رساند. در این شرکت انواع رک با ابعاد دلخواه و کارایی منحصر به فرد طراحی و تولید می شود.

انواع رک

رک دیواری: رک های دیواری قابلیت نصب در ارتفاع را دارند . این رک ها معمولا دارای ارتفاع های ۵ ، ۶ ، ۷ ، ۹ یونیت هستند. یونیت واحد سنجش ارتفاع رک است و معادل ۵/۴۳ میلی متر می باشد . عمق این رک ها نیز متفاوت است و در سایزهای استاندارد می تواند ۲۹، ۳۵ ، ۴۵ یا ۶۰ سانتیمتر باشد. پنل های کناری این رک ها برای دسترسی به تجهیزات داخلی کاملا باز می شوند همچنین امکان چرخش رک تا ۱۰۰ درجه برای دسترسی به پشت رک نیز برای کاربر وجود دارد. برخی از آن ها کاملا باز می شود.

رک ایستاده: در این رک ها، انواع پچ پنل، سوئیچ، سرور، یو پی اس و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی یکجا جمع می شوند. این رک ها از بالا و پایین ورودی کابل دارند و از چهار طرف پنل های آن ها قابل باز شدن برای دسترسی کاربر به تجهیزات داخلی است. ارتفاع این رک ها در حالت استاندارد می تواند ۱۸، ۲۲ ، ۲۸، ۳۶، ۴۰ و ۴۲ یونیت باشد و عمق آن ها نیز می تواند ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ سانتیمتر یا بیشتر باشد.

ساخت رک و قطعات آن

فریم رک سرور: انتخاب فریم رک سرور مهم ترین بخش در مرحله طراحی است. به منظور اینکه بتوانید بهترین و مناسب ترین فریم رک را برای محیط کاری خود انتخاب کنید، به ملاحظات مرتبط با رک که در ادامه عرضه شده است توجه فرمایید.
اندازه محفظه کابیت رک: انتخاب اندازه مناسب برای سرور به دو عامل اصلی بستگی دارد: نوع تجهیزات مورد نیاز برای نصب رک و میزان تجهیزاتی که به فضای محفظه رک سرور نیاز دارند. نکته اصلی در ساخت یک رک سرور مناسب برنامه ریزی است. در حالت ایده ال، کابران باید تعداد واحدهای رک مورد نیاز را محاسبه کنند و همچنین توسعه های که در آینده می خواهند صورت دهند را به خاطر داشته باشن زیرا وقتی رک سرور ساخته شد، نمی توان به یونیت های رک اضافه کرد. در صورتی که به وسایل جانبی دیگری مثل پایش محیط زیستی، باتری و مدیریت برق از راه دور نیاز باشد، به منظور نصب این تجهیزات به صورت افقی و عمودی فضای رک در جلو و عقب باید بیشتر شود.

اهمیت ابعاد داخلی محفظه رک:

ابعاد داخلی باید به عنوان راهنمایی برای سنجش اندازه و میزان تجهیزاتی که کاربر می تواند بر روی محفظه های رک سرور نصب کند، مورد استفاده قرار بگیرد. سنجش ارتفاع با اندازه گیری فاصله بلندترین نقاط هر ریل کناری به پایین ترین قسمت بدنه رک انجام می شود.عمق داخلی با اندازه گیری فاصله درهای عقبی و جلویی بدست می آید. در نهایت، سنجش پهنای داخلی با اندازه گیری یک پنل کناری تا پنل کناری دیگر بدست می آید.
در هنگام سنجش ابعاد داخلی باید نیازمندی های مرتبط با نصب رک از جمله تجهیزات و وسایل جانبی که عموما در داخل قسمت پشتی یا کناری کابیت ها نصب می شوند را نیز در نظر گرفت. فضای بیشتر را می توان در طول ساخت رک تنظیم کرد تا تجهیزات رک بتوانند در کنار، پشت و جلو نصب شوند. علاوه براین، فضای های کمکی برای جاسازی سیستم های تهویه، کابل های حجیم برق و نیازمندی های مدیریت کابل فضا کافی در اختیار شما قرار می دهند.
اهمیت ابعاد خارجی محفظه رک: تعیین موقعیت رک سرور در تجهیزات میزبانی سرور یا مرکز داده اغلب تا زمان تحویل رک نادیده گرفته می شود. کاربران حتما باید تعیین کنند که آیا ابعاد خارجی نهایی رک سرور به خوبی در درگاه ها و موانع دیگر مکان مورد نظر جا می گیرد. عوامل محیطی از قبیل ارتفاع سطح و مقررات فضای باز در مرکز داده یا مرکز سرور باید به دقت بررسی شوند. همچنین، در صورتی که رک سرور ها باید از طریق پلکان و آسانسور به محل نهایی منتقل شوند، ابعاد پلکان و آسانسور نیز باید مد نظر قرار گیرد.
ملاحظاتی مثل وزن و ارتفاع رک سرور عواملی مهمی هستند که در حین انتقال رک سرور از جایی به جای دیگر باید در نظر گرفته شوند. رک های سرور مخصوص ممکن است بیش از ۳۰۰ پوند وزن و تا ۷ فوت ارتفاع داشته باشند. رک سرورها اقلام بزرگی هستند که در حین جابجایی، چرخاندن در کناره ها، بالا بردن از پله ها و قرار دادن در فضاهای تنگ به ملاحظات قابل توجهی نیاز دارند. لطفا مطمئن شوید که پس از نهایی کردن سفارش محفظه های رک، فضای کافی برای آنها ایجاد شده است.

یونیت چیست؟

یونیت رک یک واحد فضای باز استاندارد برای سنجش فضای مورد نیازتجهیزات نصب رک است. هر واحد رک ۱.۷۵ اینچ ارتفاع دارد. به منظور محاسبه فضای قابل استفاده محفظه رک، فقط کافی است که تعداد کل واحدهای رک را در ۱.۷۵ اینچ ضرب کنید. برای مثال، یک محفظه رک ۴۴ واحدی ۷۷ اینچ فضای قابل استفاده داخلی دارد.

محاسبه تعداد یونیت مورد نیاز

بسیاری از مدیران مرکز داده ارتفاع محفظه رک مورد نیاز را با تعیین تعداد یونیت رک بهینه محاسبه می کنند. برای مثال، اگر کاربران مطلع هستند که برنامه های آتی مستلزم اضافه کردن ۲۰ سرور رک دو واحدی است، آنها به یک محفظه رک ۴۴ واحدی نیاز دارند. این محفظه ارتفاع داخلی کافی برای تقریبا ۲۰ سرور، فضا کافی برای یک پچ پنل ۱ واحدی و ۱ باتری پشتیبان UPS 2 واحدی را فراهم می کند.

پچ پنل : وظیفه اصلی پچ پنل (patch panel) اتصال تجهیزات شبکه ای به کابل های شبکه است. در واقع تجهیزات به طور غیر مستقیم و از طریق پچ پنل به کابل ها وصل می شوند. از طریق به کار بردن پچ پنل گسترش و تغییرات شبکه بسیار آسان تر خواهد شد.